"...cărţile - ferestre-n ziduri..."

marți, 13 iulie 2010

De ce mor tineri?


Ivan Vasarin mi-a amintit de Puşkin. Şi de Magda Isanos care a trăit doar 26 de ani. Am răscolit prin caietele mele vechi şi l-am găsit pe acela care datează din liceu, în care mi-am notat, printre alte scurte informaţii, vârsta la care au murit scriitorii.

Puşkin a trăit 38 de ani. Mihail Lermontov 27. Giacomo Leopardi 39. Petofi Sandor 26. Alfred de Musset şi Gerard de Nerval 47. John Keats 26. E ceva cu cifra asta! Byron 36. Shelley, soţul lui Mary Shelley, autoarea lui "Frankenstein", 30. Nikolaus Lenau 48. Hoffmann, posesorul motanului Murr, 46. Novalis 29.

Mai scriu? Eminescu 39. Labiş 21. Şi Ştefan Petică, unul din favoriţii mei, a părăsit lumea prea curând. De ce? De ce mor scriitorii tineri? Probabil că se verifică această tristă observaţie şi pentru alţi oameni de artă...