"...cărţile - ferestre-n ziduri..."

joi, 22 iulie 2010

Spionaj!

Tot au prins americanii nişte spioni de curând, într-o poveste ce părea cusută cu aţă albă. Iată o carte ce promitea la vremea ei dezvăluiri cutremurătoare...

Scrisul Românesc S.A. Craiova. Aici a apărut această capodoperă despre "Misterele spionajului".
Bunicul şi-a achiziţionat-o în 1932, fără să bănuiască în ce fel va înflăcăra acest volum imaginaţia nepoatei sale peste jumătate de veac.


Am citit-o un pic prea devreme. Drept urmare m-am apucat să întocmesc dosare de observaţie celor din casă, aşa cum m-a învăţat micul manual.
Tata mi-a găsit "fişele" şi s-a închinat. Mi-a dat să citesc "Fraţii Jderi" integral ca să uit de Mata Hari.


Până la urmă m-am resemnat. Era interesant să fii spion, azi aş zice "cool", până în clipa finală, când orice iscoadă care se respectă trebuia să înghită cianură sau să privească în ochi plutonul de execuţie.