"...cărţile - ferestre-n ziduri..."

vineri, 4 februarie 2011

Din jale se intrupeaza Electra

Iubesc cartile in asemenea masura incat in afara de faptul ca am devenit, pe langa cititor si un colectionar infocat, mi-am facut si obiceiul de a darui, cu toata dragostea, carti, atat oamenilor apropiati prin destin cat si celor de care m-a apropiat hazardul plonjarii in virtual. Imi place sa pastrez o carte in editiile ei succesive, constient ca fiecare carte aspira in ea energii ale celor care au citit-o, putand sa le elibereze si sa-i readuca la lumina si dupa stramutarea lor in lumea de dincolo. Sunt impregnat de titlurile cartilor si am dobandit obisnuinta de a-mi exprima, chiar si gandurile fugare, prin titluri de carti .Am ales cateva titluri de piese de teatru din volumele "Teatrul Renasterii Engleze", "Teatrul englez contemporan", "Teatrul american contemporan" si din cele trei volume de "Teatru" de Eugene O' Neill. Nu le-am ales pentru a vorbi despre piese, ci am facut din titluri o poveste.O poate citi oricine si fiecare va intelege cate ceva din intentia care le-a asezat laolalta. Dar un singur om o va descifra. Este un om care scrie, si care fermecandu-ma, m-a facut captiv al scriiturii sale , adica al halucinantei lumi pe care a creat-o, lume cu toponime ce aduc aminte de expresia "viata bate filmul", intr-atat de mult pareau scoase din imaginatie, si cat colo, le regasesti pe harta dintr-o singura privire!
Dar iata si povestea mea. Este asemenea catrenelor lui Nostradamus. Ordinea este rasturnata, dar mintea cititorului va face potrivirea care i se cuvine.

***

John Osborne - "Priveste inapoi cu manie"
Harold Pinter ( nobeliat) - "Ingrijitorul 251"
Maxwell Anderson - " Pogoara iarna"
Robert Emmet Sherwood - " Padurea impietrita"
William Saroyan - " Oamenii cavernelor"
Tennessee Williams - " Un tramvai numit dorinta"
Arthur Miller - "Moartea unui comis -voiajor"
Edward Albee - "Cui i-e frica de Virginia Woolf?"
Christopher Marlowe - "Tragica istorie a doctorului Faust"
Eugen O' Neill - " Straniul interludiu"
Eugen O'Neill - "Lungul drum al zilei catre noapte"

***