"...cărţile - ferestre-n ziduri..."

sâmbătă, 15 septembrie 2012

Amos Klausner, mai exact scriitorul Amos Oz



Am facut "apelul" si la prima strigare au iesit din rafturi romanele "Cutia neagra", "Pantera din subterane" si "Poveste despre dragoste si intuneric", de Amos Oz, evreul nascut in 1939 la Ierusalim, din parinti emigrati in patria evreilor din Rusia si Polonia. Nu au iesit la iveala romanele " Sotul meu Michael", din colectia "Globus", carte citita inca din perioada antedecembrista, si "Sa nu pronunti : noapte", cumparata dar inca necitita. A iesit insa, chiar daca era pe randul doi, cartea de eseuri "Cum sa lecuiesti un fanatic", ultimul volum cumparat de mine in 2008, chiar in ultima zi a anului, de la supermarket, in ziua de shoping pentru Revelion. Inca de prin anul 2005, Oz era nominalizat pentru premiul Nobel pentru literatura, ceea ce este inca de domeniul sperantei, si avand ocazia sa vad nenumarate intrerviuri televizate cu acest autor, am aflat despre viata lui la kibutz, si despre filosofia lui de viata, ceea ce ma face sa-l indragesc mai mult. In cartea de eseuri am regasit cele deja cunoscute din interviuri, intr-o forma cristalizata, care raman cu mine in Babel ad infinitum. Diana a citit de curand "Cutia neagra", eu mai demult. Nu m-as hazarda sa postez, din amintiri, despre acest fermecator roman epistolar de dragoste. Dar pot posta poza cu cele patru volume de Oz care s-au prezentat acum la "apel".